Sunday 28 December 2014

Assalamualaikum.

Hai.

Aku currently tengah semak kepala buat assignment terakhir (hopefully) untuk master aku. Macam manusia yang lain jugak, bila dah paling last ni la time yang otak jadi paling lembeb sekali nak menghadam journal dan type even 1 sentence. Ada masa, 10 ayat aku taip, 15 ayat aku delete balik. Selalunya bila terjadi symptom writer's block ni aku akan layan lagu lagu hindustan yang sedih sedih. Tapi lately aku perasan lepas dengar lagu lagu Hindustan tu mood aku bertambah merudum, jadi aku channel kan ia kepada sesuatu yang lain. Iaitu tengok benda benda lawak. 

Seminggu lepas aku terjumpa buku ni. Dia based on jawapan jawapan student dalam exam. Memang mengharukan jawapan dia semua. takde kaitan lansung dengan soalan. Wahaha. Tapi kalau aku jadi cikgu diorang, aku akan bagi A untuk creativity. 





Yang last tu paling tak boleh blah. Koajaq dia associate kan Malays dengan Malaria. Hahaha. Apekah dia tak tau Malays sekarang ada penyakit lagi teruk dari penyakit Malaria?

Penyakit MalasMembaca-BelagakPandai-BuatKesimpulanSendiri-HentamOrangMembabiButa

Ya. Penyakit paling kronik di Malaysia buat masa ini. Haih.

Apa apa pun, kepada sesiapa yang masih student seperti aku, lets beat our malas and don't give up!


1 comment:

  1. woot woot new neighbour ;)

    http://rashidmajidofficial.blogspot.com/2015/03/wedding-sofea.html

    *where did you find the book. hilarious :)

    ReplyDelete